Hallitus tiedottaa 8.11.2023 kokouksesta

Hallituksen kokous aloitettiin jalostustoimikunnan asioiden käsittelyllä. Vuosikokouksen päätettäväksi tuodaan muutosesitys PEVISAan urosten jälkeläismäärän rajoittamisesta. Tutustu lisää aiheeseen vuosikokouskutsussa. Vuosikokouskutsu julkaistaan myös lehdessä 4/2024. Muutosesitystä pohjustetaan kokouksessa ennen äänestysten suorittamista. Hallituksen kokouksessa asian esittelivät jalostustoimikunnan puheenjohtaja ja sihteeri.

Paimennuskollegio on joka kolmas vuosi valittava elin joka toimii Suomen Kennelliiton asiantuntijana FCI:n kaikkien paimentavien rotujen roturyhmistä (poislukien bordercolliet) paimennustaipumus- sekä paimennuskoekoesääntö ja lajiohje asioissa. Paimennuskollegion valintakokous järjestetään 10.12.2023. Yhdistyksen edustajaksi kokouksessa valittiin Tiina Ståhlberg.

Rotumestaruuksien osalta hakemukset saatiin agilitysta ja koiratanssista vuodelle 2024. Agilityn rotumestaruus järjestetään Valkeakoskella 12.-14.7. TamSK Open 2024 -tapahtumassa yhteistyössä Hämeen Shelttien kanssa. Koiratanssin rotumestaruus järjestetään Oulussa yhteistyössä Pohjois-Suomen Shelttien kanssa. Lisätietoa tapahtumista ja tarkempia päivämääriä tiedotetaan mahdollisimman pian. Muiden lajien rotumestaruudet ovat haettavissa, kunnes järjestäjä löydetään. Jos seurastasi löytyy kiinnostusta järjestää rotumestaruus, otathan yhteyttä lajivastaavaan. Hakemuksien perusteella rotumestaruuksia pyritään jakamaan eri puolille Suomea, jos mahdollista.

Seuraava hallituksen kokous on tiistaina 12.12.2023. Kokouksessa käsiteltävät asiat tulee toimittaa yhdistyksen sihteerille sähköpostitse sihteeri@shetlanninlammaskoirat.fi viimeistään maanantaina 4.12.2023