Hallitus tiedottaa 13.12.2022 kokouksesta

Pääyhdistyksen vuoden 2023 kantavana teemana on rodun terveys. Teema käynnistettiin jo tiedottamalla uusista terveyskyselyistä. Teema tulee näkymään vuoden 2023 aikana sekä somessa, nettisivuilla että Sheltit-lehdessä. Teemaa jalkautetaan myös alaosastojen toimintaan, sillä jaamme osan tilikauden 2022 tuloksesta alaosastoille. Alaosastojen toivotaan käyttävän tämän jäsenmäärien suhteessa jaettavan summan toimintaan, joka esimerkiksi edistää tai mahdollistaa alaosaston alueella asuvien jäsenten koirien terveystutkimusten tekoa tai esimerkiksi lisää tietoa rodun terveydestä tai terveystutkimuksista. Jos sinulla on ideoita aiheeseen liittyen, olethan yhteydessä omaan alaosastoosi!

ShelttiShopissa varasto pursuilee vanhoja käsikirjoja! Kaikki käsikirjat ja käsikirjapaketit päätettiin alentaa puoleen hintaan. Käsikirjoista löydät valtavasti tietoa menneiltä vuosikymmeniltä: käsikirjoissa on mm. tilastotietoa aiemmilta vuosikymmeniltä, tietoa sheltin kehityksestä ja tulkintaa rotumääritelmästä. Myös shelttimäisiä koruja on tulossa ShelttiShopin valikoimaan ihan kohta!

Vuoden Nosework-sheltti -kilpailun sekä noseworkin ykkösruusukkeen säännöt hyväksyttiin. Näin ollen yhdistyksen palkittaviin lajeihin tulee yksi kokonaan uusi laji. Tästä tittelistä päästään kisailemaan ensimmäisen kerran vuonna 2023. Säännöt päivitetään nettisivuille tammikuussa ja vuoden 2022 tuloksia ei siis hyväksytä mukaan, vaan tuloksien keräämisen näitä varten voi aloittaa 1.1.2023.

Sääntömuutoksia on tulossa vuodelle 2023 myös Vuoden Agilitysheltti -kilpailuihin ja agilityn ykkösruusukkeisiin, koska agilityn lajisäännöt uudistuvat merkittävällä tavalla 1.1.2023. Vuonna 2023 pääsee keräämään tuloksia sekä Vuoden Agilitysheltin (agility- ja hyppyradat) että Vuoden Games-sheltin (snooker- ja gambler-radat) titteleitä varten. Vuonna 2024 mukaan lisätään vielä Vuoden Hoopers-sheltti, sillä viralliset hoopers-kilpailut alkavat vasta silloin. Tulokaskilpailu järjestetään toistaiseksi ainoastaan Vuoden agilitytulokkaasta (agility- ja hyppyradat), kuten tähänkin asti. Myös ykkösruusukkeet jaetaan vuonna 2023 erikseen agilityssa ja games-lajeissa. Vuodelle 2024 tulee haettavaksi myös hoopersin ykkösruusuke. Agilityn ykkösruusuke säilyy ennallaan musta-kultaisena. Gamesin ja hoopersin ykkösruusukkeiden värit päätetään myöhemmin. Uudet säännöt päivitetään nettisivuille tammikuussa.

Hallituksen seuraava kokous on lauantaina 28.1.2023. Kokouksessa käsiteltävät asiat tulee toimittaa yhdistyksen sihteerille sähköpostitse viimeistään perjantaina 20.1.2023.