Sheltit-lehti etsii uutta taittajaa!

tiedote_taittaja

Päivitys 29.12.2022: Taittajaksi tuli kaksi hakemusta ja heistä valittiin hallituksen sähköpostikokouksessa Miina Lukkari, jolla oli jo aiempaa kokemusta Sheltit-lehden taitosta ja muutenkin alalta pitkä kokemus. Kiitos hakijoille!

Sheltit-lehti on Shetlanninlammaskoirat ry:n julkaisema jäsenlehti, josta voi lukea ajankohtaisia asioita shetlanninlammaskoirien elämästä. Sheltit-lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa: maalis-, kesä, syys- ja joulukuun puolivälissä.

Löytyykö sinulta osaamista, aikaa ja mielenkiintoa alkaa lehden uudeksi taittajaksi?

Taittaja on osa lehtitiimiä, joka yhdessä suunnittelee tulevien lehtien sisällöt. Päätehtävänä on luonnollisesti lehden taittaminen: muokata kaikki lehteen tulevat kuvat painoon sopivaksi, sommitella eri elementit lehden sivuille ja huolehtia valmis lehti painoon ajallaan. Taittajan vastuulla on lehden koko visuaalinen ilme. Tavoitteena on tehdä helppolukuinen ja kaunis lehti, joka ilahduttaa jäsenistöämme neljästi vuodessa. Yhdistys maksaa taittotyöstä 200 € lehteä kohden. Toivomme taittajan sitoutuvan tehtävään vähintään vuodeksi kerrallaan.

Tehtävässä onnistuminen edellyttää InDesign- ja Photoshop-ohjelmien hallintaa, sekä aikaisempaa kokemusta taittotyöstä. Sinun ei tarvitse olla pitkän linjan konkari, mutta taittamisen ja kuvankäsittelyn perusteet tulee hallita, jotta tehtävästä on mahdollisuus suoriutua lehden aikataulun puitteissa. Taittoaikaa on varattu noin neljä viikkoa lehteä kohden. Taittotyö vaatii siis paitsi ammattitaitoa, myös ajallista sitoutumista. Yksin tästä ei tarvitse selviytyä, vaan tukenasi on päätoimittaja ja koko muu lehtitiimi. Lehden tekeminen on mukavaa ja lehti on laajasti arvostettu jäsentemme keskuudessa. Tule siis saamaan ja jakamaan hyvää mieltä shelttikansalle!

Lisätietoja tehtävästä ja hakemukset voi laittaa päätoimittajalle osoitteeseen lehti@shetlanninlammaskoirat.fi.

Muita avoimia paikkoja lehtitiimissä:

• Agility-palstan toimittaja
  • Rally-toko-palstan toimittaja
  • Toko-palstan toimittaja
  • Paimennus-palstan toimittaja

Lue näistä lisää aiemmasta tiedotteesta.