Hallitus tiedottaa 20.6.2023 kokouksesta

Yhdistys kaipaa lisää toimijoita! Kiinnostaisiko sinua esimerkiksi kirjoittaa näyttelyarvosteluja puhtaaksi (erityisesti muut kuin suomenkieliset) TAI kouluttautua yhdistyksen käyttäytymisen jalostustarkastuksien toimijaksi? Lue lisää avoimista tehtävistä täältä – ojenna tassu ja tule mukaan toimintaan!

Kasvattajien tietoja on tarkistettu. Yhdistyksen kasvattajalistalle pääseminen edellyttää kasvattajan jäsenyyttä rotuyhdistyksessä. Jäsenyytensä katkaisseet kasvattajat on poistettu listoilta. Jos mielestäsi listan siivouksessa on tapahtunut jokin virhe, täytäthän jäsensivuille olevan lomakkeen tietojen päivittämisestä. Samalla kasvattajien jäsentietoihin on lisätty tieto, jonka perusteella voimme kohdentaa sähköpostitse tiedotusta suoraan kasvattajille. Huomioithan, että vain rotuyhdistyksensä jäsenenä kasvattaja on esimerkiksi oikeutettu edullisempaan pentujen rekisteröintimaksuun Kennelliittoon. Suosittelemme muutenkin jäsenyyttä kaikille rodusta kiinnostuneille, erityisesti kasvattajille, sillä uudistuneesta Sheltit-lehdestä saat jo 4 kertaa vuodessa kattavan tietopaketin ja koosteen ajankohtaisista asioista.

Hallitus kokousti juhannuksen jälkeen vielä yhdessä jalostustoimikunnan ja lehtitoimikunnan kanssa. Kokouksessa käytiin läpi ajankohtaisia ja tulevia asioita esimerkiksi juhlavuoden ja muiden suunnitelmien osalta.

ShelttiShoppiin on tulossa kesän aikana uutena tuotteena shelttikorvikset. Korviksia tulee olemaan saatavilla sekä soopelin, trikin että merlen värisinä. Lisätietoa tulee shoppiin, kunhan saadaan korvikset myyntiin. Muistathan, että pääset tilaamaan ShelttiShopista, kun kirjaudut ensin sisään jäsensivuille ja sen jälkeen valitset jäsenvalikosta ”toisen” ShelttiShopin.

Loputkin uusien ykkösruusukkeiden värit on nyt lyöty lukkoon. Säännöt on päivitetty jo aiemmin. Ykkösruusukehakemuksen voi täyttää heti, kun lajikohtaiset tulokset on saavutettu. Aiemmin ilmoitettiin jo noseworkille tuleva oranssi väritys. Agilityn musta ruusuke pysyy myös ennallaan (jatkossa agility- ja hyppyradoilta kerätyt tulokset). Agilityn games-lajeista kerätyillä tuloksilla voit saada itsellesi tummansinisen ruusukkeen ja vuoden 2024 tuloksilla jaetaan lisäksi hoopersista turkoosi/vaaleansininen ruusuke. Ykkösruusukkeiden tulosvaatimuksiin voit tutustua täällä.

Alaosastoilta kysyttiin keväällä ajatuksia, keitä tuomareita ehdottaisimme Maailmanvoittaja-näyttelyyn rodun tuomariksi shelteille. Yhdistys ehdottaa tämän perusteella toimikunnalle tuomaria Kevin Young.

TOKOn SM-kilpailuun haettiin yhdistykselle joukkuetta, mutta valitettavasti joukkuetta ei ihan saatu sillä lyhyellä varoitusajalla kasaan. Mukaan ilmoittautui AVO- ja VOI-luokista koirakot, mutta ALO-luokan koira jäi harmillisesti puuttumaan.

Agilityn ja rally-tokon suomenmestaruuksista kilpaillaan elokuussa, joten haethan myös näiden lajien rotuyhdistyksen joukkueisiin. Agilityn joukkuehausta voit lukea klikkaamalla tästä ja rally-tokon joukkuehausta täältä.

Vuoden kolmannen Sheltit-lehden deadline on torstaina 20.7.2023. Toimitathan kaiken lehteen tulevan materiaalin ohjeiden mukaisesti ajoissa. Ohjeet materiaalien lähettämiseen klikkaamalla tästä.

Hallitus lomailee heinäkuun, joten seuraava kokous on vasta maanantaina 7.8.2023. Kokouksessa käsiteltävät asiat tulee toimittaa yhdistyksen sihteerille sähköpostitse viimeistään sunnuntaina 30.7.2023. Heinäkuun aikana tulleet jäsenhakemukset ja muut asiat käsitellään seuraavan kerran elokuun kokouksessa.