Lähtölaukaus juhlavuoteen!

SSSRY_40V_logo_etusivun_nosto

Shetlanninlammaskoirat ry täyttää vuonna 2024 pyöreät 40 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi on sekä hallituksessa että eri toimikunnissa ideoitu jäsenille kaikenlaista. Yhdistyksen historian lisäksi vuoden mittaan juhlistetaan myös monipuolista rotuamme – meidän shelttiä. Sheltistä on moneksi, eikö vain?

16.-17.12. järjestetään Helsingissä koiranäyttelyvuoden huipentava Messukeskuksen näyttely ”Messari”. Shetlanninlammaskoirat ry:llä on perinteisesti paikka näyttelyn Rotutorilla. Tänä vuonna löydät sheltit Rotutorin osastolta 6k30. Messarista käynnistämme myös juhlavuotemme. Yhdistyksen osasto on kokenut muodonmuutoksen viime vuosiin verrattuna. Tule tutustumaan osastoomme Rotutorin aukioloaikoina. Muista pyörähtää myös shelttikehän laidalla, sillä shelttejä on näyttelyn puolellakin esillä runsaslukuisesti: lauantaina (kehä 26) Helsinki Winnerissä 86 shelttiä ja sunnuntaina (kehä 26) Voittaja 2023 -näyttelyssä 96 shelttiä. Lisäksi lauantain Helsinki Winner puppy show -pentunäyttelyyn on ilmoitettu 20 shelttipentua (kehä 92) sekä sunnuntain Voittaja Puppy Show’hun 16 shelttipentua. Lisätietoa mm. Rotutorista, ohjelmasta ja aikatauluista näyttelyn omilla sivuilla.

Juhlavuotta varten tilasimme yhdistykselle juhlavuodeksi oman logon. Logon tekijäksi valittiin kesällä hakijoiden joukosta valokuvaaja ja graafikko Miina Lukkari, joka myös kasvattaa shelttejä ja tiesi heti selvästi yhdistyksen tarpeen. Logon elementtejä hyödynnetään sovitulla tavalla myös monenlaisissa uusissa ShelttiShopin tuotteissa. Uusi ilme on näkyvästi esillä myös shelttien Rotutorin osastolla. Maistiaiset uusista tuotteista ovat esillä Rotutorilla, sillä ShelttiShop saapuu myös paikalle. Lisävinkkiä uusista tuotteista saat myös osastollamme käydessäsi: osaatko sanoa mistä tunnistaa yhdistyksen vapaaehtoiset messuilla?

Lisäksi ShelttiShoppiin saadaan uusia tuotteita Metsällä.fi-yrityksen kanssa tehdyn yhteistyön myötä. Heiltä on tilattu shelttikuosi, josta on tehty kangasta sekä muita shelttimäisiä tuotteita myyntiin. Kauniita ja käytännöllisiä tuotteita voit hankkia itsellesi tai lahjaksi osastolta sen verran, kun tuotteita riittää. Tuotteet ovat myynnissä vain ShelttiShopissa. Nämä tuotteet lisätään ShelttiShopiin, kun tuotteet ovat saapuneet. ShelttiShopissa myynnissä olevia tuotteita jäsenet voivat tilata jo ennen Messaria, mutta viimeistään keskiviikkona 13.12.2023. Ennakkoon maksetut tilaukset voi noutaa Rotutorilta sen aukioloaikoina. Messarista noudettuihin tilauksiin ei lisätä postikuluja. Paikan päällä maksutapoina käy käteinen sekä yleisimmät korttimaksutavat.

Tule mukaan tekemään upea shelttien juhlavuosi! Lue lisää juhlavuoden tapahtumista nettisivuiltamme. Tapahtumalistausta täydennetään juhlavuoden aikana. Jos sinulla on ideoita tapahtumista tai muusta juhlavuoteen liittyvästä, voit olla milloin vain yhteydessä sähköpostitse some@shetlanninlammaskoirat.fi.

PS. Seuraava Sheltit-lehti ilmestyy myös ihan kohta! Sheltit-lehden 4/23 pitäisi tipahdella jäsentemme postilaatikoihin Messaria edeltävällä tai seuraavalla viikolla. Luvassa on jälleen makoisa lukupaketti ennen joulua.