Tervetuloa mukaan lajitoimikuntaan!

Kuvaaja: Sirpa Saari

Haluaisitko esimerkiksi kirjoittaa neljästi vuodessa lajiin liittyvän lyhyen artikkelin Sheltit-lehteen ajankohtaisesta näkökulmasta tai lajin jostakin tapahtumasta? Tai haluaisitko järjestää lajin rotumestaruuskilpailut? Tai koota joukkueen SM-kilpailuihin? Tai mitä tahansa muuta harrastamaasi lajiin ja rakastamaasi rotuun liittyen? Mikä lajin parissa kiinnostaa juuri sinua?

Juuri sinua tarvitaan mukaan toimintaan, sillä yhdistykseen etsitään aktiivisia eri lajien harrastajia. Useita lajivastaavia tarvitaan eri tehtäviin, jotka yhdessä muodostavat lajitoimikunnan. Lajivastaavien tehtävä on tukea shetlanninlammaskoirien monipuolista harrastustoimintaa ja lajituntemusta jäsenten keskuudessa eri tavoin. Lajivastaavana sinun tärkeimpiä ominaisuuksiasi ovat innostus ja kiinnostus omaan lajiisi. Lajin harrastaminen tai aktiivinen seuraaminen auttaa sinua tehtävässä. Lajivastaavan tehtävät on jaettu useampaan pienempään kokonaisuuteen. Tehtäviä voi tarvittaessa hoitaa useampi henkilö, kunhan työnjako tekijöiden välillä on selkeä. Lajivastaavana pääset osallistumaan matalalla kynnyksellä yhdistystoimintaan, syventämään tietojasi lajista ja tutustumaan muihin lajin harrastajiin.

Sinua tarvitaan, jos harrastat

• agilitya tai
  • rallytokoa tai
  • tokoa tai
  • paimennusta tai
  • noseworkia.

Lajivastaavat valitaan hallituksen päätöksellä. Lajivastaava voidaan myös kutsua hallituksen kokoukseen lajin kuulumisia käsittelevään osaan. Lajivastaavat toimivat hallituksen alaisuudessa. Mikäli tehtävästä haluaa luopua, asiasta tulee ilmoittaa kirjallisesti sihteerille ja puheenjohtajalle. Toiminnan jatkuvuuden kannalta yhdistys toivoo, että tehtävää olisi valmis hoitamaan uuden lajivastaavan löytymiseen asti ja tämän jälkeen perehdyttämään uuden lajivastaavan ko. tehtävään.

Lähetä hakemuksesi osoitteeseen sihteeri@shetlanninlammaskoirat.fi. Kerro hakemuksessa lyhyesti itsestäsi, lajitaustastasi sekä mikä tehtävä lajitoimikunnassa kiinnostaisi. Paikat täytetään sopivien henkilöiden löydyttyä. Kukin lajivastaava voi keskittyä omaan hallitun kokoiseen vastuualueeseensa ja saada tukea muista lajitoimikuntalaisista. Voit tietysti hakea mukaan myös yhdessä kaverin kanssa!

Tutustu lajivastaavien tehtäviin tarkemmin täältä https://www.shetlanninlammaskoirat.fi/harrastukset/ ja tule mukaan!

Tiedotteen kuvan kuvaaja: Sirpa Saari