Käsikirja 2013-2022

Uusi käsikirja juhlistaa yhdistyksen 40-vuotista historiaa.

Shetlanninlammaskoirat – Shetland Sheepdog ry juhlii vuonna 2024 40-vuotisjuhlaansa ja syksyllä julkaistava käsikirja on täydellistä lukuseuraa niin uusille kuin vanhoillekin shelttiharrastajille ja rotua rakastaville.

Käsikirja kokoaa yhteen kasvattajien, harrastajien ja asiantuntijoiden ajatuksia, kokemuksia ja näkemyksiä – tietoa rodun terveydestä ja kehityksestä Suomessa sekä erilaisista harrastuksista. Kirja sisältää kuvia valioista ja erikoisnäyttelyvoittajista sekä rotumääritelmän tulkintaohjeet piirroksin. Kirjassa pureudutaan myös tämän päivän lajeihin harrastajan näkövinkkelistä.

Tarvitsemme käsikirjan kokoamiseen sinun apuasi! Tutustu alta tietoihin, joita kirjaan tarvitaan tällä hetkellä.

Julkaistu Sheltit-lehdessä 4/23:

Muotovaliogalleriassa julkaistaan edellisen käsikirjan tapaan suomalaisomistuksessa olleiden ja vuosina 2013-2022 valioituneiden FI MVA -koirien kuvat. Muut kuin muotovaliot luetellaan kirjassa tekstinä.

Valiokuvia ruvetaan keräämään ja tietoja tarkistamaan nyt. Käsikirjan valiokuvat tulee lähettää 1.4.2024 mennessä osoitteeseen shelttikasikirjavaliot@gmail.com. Tämä sähköposti toimii jälleen. Kirjoita viestin otsikkoon valiokoirasi virallinen nimi, niin tiedot löytyvät helposti.

Kuvan tulee olla vaakakuva. Kuvan pitkän sivun tulee olla 1500-2000 pikseliä pitkä. Voit lähettää myös laadukkaan puhelinkuvan, mutta huolehdi siitä, ettei sähköpostiohjelmasi pienennä kuvaa automaattisesti. Älä kopioi kuvia netistä (tai facebookista), ellei niiden yhteydessä erikseen mainita, että kuvat ovat painokelpoisia. Tarkemmat ohjeet kuvien pikselikoon tarkistamiseen ja kuvien lähettämiseen löydät TÄSTÄ.

Kirjoita sähköpostiin seuraavat tiedot (älä kopioi suoraan Koiranetistä, ja kirjoita viestiin kultakin riviltä vain kaksoispisteen jälkeinen osuus, ainoastaan koiran tiedot):

Viestin otsikko: Koirasi virallinen nimi

Koiran titteli: FI & SE & LT MVA VV-13 (lyhennä tittelirimpsua!)
Koiran virallinen nimi: Peninkulman Esimerkki Erkki (huomaa kirjainkoot)
Koiran sukupuoli: uros (pieni alkukirjain)
Kasvattajan nimi: Kasvattaja Kaisa (järjestys Sukunimi Etunimi)
Omistajan nimi: Omistaja Olli (järjestys Sukunimi Etunimi)

Sähköpostissa lukee:

Peninkulman Esimerkki Erkki

FI & SE & LT MVA VV-13
Peninkulman Esimerkki Erkki
uros
Kasvattaja Kaisa
Omistaja Olli

Huom! Lähettämällä ja kirjoittamalla tiedot huolellisesti ohjeiden mukaan, helpotat kirjan tekijöiden työtä, jotta tiedot saadaan mahdollisimman oikein ja yhtenäisinä painettuun versioon.

Voit ostaa mainostilaa esimerkiksi oman kasvatustyön esilletuomiseen.

Yhden sivun mainos maksaa rotuyhdistyksen jäsenille 100 € ja 1/2 sivua 60 €.

Lisätietoa, aineisto-ohjeet ja muiden kuin jäsenien hinnat mainostilan ostamiseen löydät täältä.