Hallitus tiedottaa 23.5. kokouksesta

ShelttiShoppiin on ihan lähiaikoina tulossa lisää suosittuja namipusseja, piparimuotteja, numerolapun pidikkeitä. Ihan uutena tuotteena valikoimaan saadaan myös loop-mallisia punottuja helmikoristeisia näyttelyhihnoja. ShelttiShopin sivulta kannattaa seurata valikoiman muutoksia. Muistathan, että tilaamaan pystyt vain kirjautumalla jäsensivuille ja valitsemalla jäsenvalikosta kirjautumisen jälkeen ShelttiShopin toisen sivun.

Jalostustoimikunta on huolehtinut jalostusohjeen päivittämisestä muuttuneen PEVISA:n kanssa yhtenäiseksi: kohtaa 2 Rekisteröintivaatimukset sekä kohtaa 6 Ei suositella astutettavaksi keskenään on päivitetty. Jatkossa ohjetta noudattaen ei suositella astutettavaksi keskenään koiria, joiden yhdistelmän sukusiitosprosentti on korkeampi kuin 6,25 % viidellä sukupolvella. Tutustu jalostusohjeeseen klikkaamalla tästä.

Kasvattajia on pyydetty päivittämään tietonsa nettisivuilla. Jatkossa voit sähköpostin lähettämisen sijaan täyttää kasvattajatietojen muutoslomakkeen myös jäsensivujen kautta (tämä vaatii kirjautumisen jäsensivuille). Tietoja ei tosiaan yhdistyksen toimesta kyetä pitämään ajantasalla ilman kasvattajien omia ilmoituksia, sillä shelttikasvattajien määrä on sen verran suuri. Muistathan, että tiedot yhdistyksen nettisivuilla on yksi kasvattajan ”mainospaikka” ja ajantasaiset tiedot ovat tärkeitä pentua harkitseville.

Juhlavuositoimikunta järjestää infotilaisuuden sekä pääyhdistyksen että alaosastojen yhdistystoimijoille ja toimikunnille to 8.6.2023 klo 18 tulevan juhlavuoden 2024 suunnitelmista. Tästä on tulossa sähköpostia asianosaisille/toimikunnille mahdollisimman pian, mutta merkitsettehän ajankohdan jo kalenteriin. Jos haluaisit osallistua, mutta et ole saanut tarkempaa tietoa tapahtumasta 3.6. mennessä, olethan yhteydessä osoitteeseen some@shetlanninlammaskoirat.fi.

Kaikille jäsenille avoin workshop kevään 2023 Kuopion erikoisnäyttelystä on tulossa to 15.6.2023 klo 18. Ilmoittaudu mukaan ja lue lisää workshopista omasta tiedotteesta.

Juhlavuoden erikoisnäyttelyn järjestämisvastuu on Hämeen Shelteillä. Vuoden 2024 erkkari järjestetään Tampereen alueella syyskuussa. Vuodelle 2025 sen sijaan on suunnitteilla kaksi erikoisnäyttelyä. Pääerikoisnäyttelyn 2025 järjestävät kiertävän vuoron mukaisesti Pohjois-Suomen Sheltit. Vuonna 2025 Etelä-Suomen Sheltit järjestävät lisäksi sivuerikoisnäyttelyn Maailmanvoittajanäyttelyn yhteydessä. Sivuerikoisnäyttelyn tuomarin lisäksi yhdistys toimittaa Kennelliitolle ehdotuksensa rodun tuomarista itse Maailmanvoittaja-näyttelyyn. Tähän on pyydetty ehdotuksia alaosastojen hallituksilta. Jos sinulla on ajatuksia asiasta, olethan yhteydessä oman alaosastosi hallitukseen ajoissa ennen 5.6.

Hallituksen seuraava kokous on tiistaina 20.6. Kokouksessa käsiteltävät asiat tulee toimittaa yhdistyksen sihteerille sähköpostitse viimeistään maanantaina 12.6.2023. Huomioithan, että yhdistys pyrkii lomailemaan heinäkuun, joten heinäkuun aikana ei lähtökohtaisesti tulla esimerkiksi hyväksymään uusia jäseniä tai puoltamaan kennelnimihakemuksia. Toimitathan siis tarpeelliset tiedot ja jäsenhakemuksesi ajoissa ennen kesäkuun kokousta.