Hallitus tiedottaa 2.5.2021

Uusi näyttely-ykkösruusuke(1)

Hallitus kokoontui etäyhteydellä 2.5.2021. Alla asioita, joita käsiteltiin kokouksessa, ja haluttiin tiedottaa jäsenille:

Ykkösruusukkeiden toimituksessa on ollut viive toimittajavaihdoksen myötä. Ison-Britannian EU:sta eroamisen vuoksi ruusukkeiden toimittajaa piti vaihtaa lyhyellä varoitusajalla, ja ruusukkeet ovat saapuneet yhdistykselle vasta juuri ennen vappua. Ykkösruusukkeet valmistetaan jatkossa Suomessa. Ruusukkeiden postitus aloitetaan heti viikolla 18, eli mahdollisimman pian. Pahoittelut viivästyksestä! Tiedotteen kuvana näkyy, millainen uusi näyttelyiden ykkösruusuke on. Jokaisella lajilla on erivärinen ykkösruusuke: näyttelyillä punainen, agilitylla musta, rally-tokolla harmaa, tokolla keltainen ja koirantanssilla lila ja paimennuksella vihreä. Ykkösruusukkeita haetaan loppuvuodesta tiettyjen lajisuoritusten oikeuttamina, näistä lisätään tietoa uusille nettisivuille kesän aikana.

Shetlanninlammaskoirien erikoisnäyttelyn (10.7.2021) järjestäjät seuraavat aktiivisesti vallitsevan koronatilanteen kehittymistä. Tämänhetkisillä tiedoilla näyttelyä oltaisiin järjestämässä, mutta ilmoittautumisaika voi jäädä poikkeuksellisen lyhyeksi. Seuraathan aktiivisesti erikoisnäyttelyn tiedotusta, jos olet suunnitellut osallistuvasi näyttelyyn. Näyttelytoimikunta tiedottaa lisää heti, kun se vain on mahdollista. Erikoisnäyttelyn nettisivut: https://sites.google.com/view/shelttierkkari2021/

Mukoseele-tilannetta ja siihen liittyviä tutkimuksia seurataan yhdistyksessä ja jalostustoimikunnassa aktiivisesti. Lisätietoa yhdistyksen nettisivuille päivitetään mahdollisimman pian: asia on työn alla.

Rotuesittelyä Kennelliiton hankikoira.fi-sivustolla on päivitetty.

Vuoden näyttelysheltti -kilpailun järjestämistä tarkastellaan vielä ainakin kesäkuussa. Toivon mukaan silloin on paremmin tiedossa, miten näyttelyjä päästään järjestämään loppuvuoden aikana.

Hallituksen seuraava kokous on 2.6.2021. Kokouksessa käsiteltävät asiat tulee toimittaa yhdistyksen sihteerille viimeistään 23.5.2021. Sihteerin sähköpostiosoite on sihteeri@shetlanninlammaskoirat.fi