Aineisto-ohjeet​

Lehti nro 3 – Syyskuu
Lehti nro 4 – Joulukuu

Tutustu lehden mediakorttiin.

Toimita lehteen tulevat artikkelit joko Word- tai RTF-muodossa. Mikäli artikkelisi sisältää kuvia, laita ne aina erillisinä kuvatiedostoina, ei tekstitiedoston sisään liitettynä. Katso tarkemmat kuvaohjeet. Lähetä artikkelisi osoitteeseen lehti@shetlanninlammaskoirat.fi. Otsikoi viestisi selkeästi.

Toimita lehteen vain alkuperäisiä kuvia, joita ei ole mitenkään muokattu. Lähetä jokainen kuva erillisenä kuvatiedostona, ei esimerkiksi tekstitiedoston sisään liitettynä. Kuvien tiedostomuoto voi olla TIF, RAW tai pakkaamaton JPG-tiedosto. Kuvien resoluution olisi hyvä olla vähintään 300dpi. Katso tarkemmat kuvaohjeet.

Valiogalleria julkaistaan vuoden jokaisessa lehdessä. Valioitumiskuvia voi lähettää galleriaan jokaisesta uudesta valioitumisesta. Galleriassa julkaistaan sekä kotimaan että ulkomaiden valiot (näyttelyissä myös uudet juniorimuotovaliot ja veteraanimuotovaliot). Tulosten vahvistusten tulee näkyä KoiraNetissä. Galleriaan tulevat tiedot lähetetään tällä lomakkeella. Tiedot julkaistaan niin kuin ne on lehteen lähetetty. Valiokuvien julkaiseminen on maksutonta Shetlanninlammaskoirat ry:n jäsenille. Katso gallerian kuvaohjeet.

Sertifikaattigalleria julkaistaan vuoden jokaisessa lehdessä. Sertikuvia voi lähettää galleriaan 1 kpl/koira kalenterivuoden aikana. Galleriassa julkaistaan vain kotimaassa ansaitut sertifikaatit (näyttelyissä myös uudet juniorisertifikaatit ja veteraanisertifikaatit). Tulosten vahvistusten tulee näkyä KoiraNetissä. Galleriaan tulevat tiedot lähetetään tällä lomakkeella. Tiedot julkaistaan niin kuin ne on lehteen lähetetty. Sertikuvien julkaiseminen on maksutonta Shetlanninlammaskoirat ry:n jäsenille. Katso gallerian kuvaohjeet.

Lehdestä löytyy seitsemän lajipalstaa: koiranäyttely, koiratanssi, paimennus, rally-toko, toko, agility ja nosework. Lajipalstoille voi lähettää tarinoita lajin ääreltä. Lajipalstoilla julkaistaan myös omistajien lähettämät kisatulokset. Lajivastaavien yhteystiedot löydät täältä, sekä jokaisesta Sheltit-lehdestä. Tutustu myös kuvaohjeisiin.

Huom! Lajikohtaiset sertifikaatit ja valioitumiset lähetetään lehden gallerioihin omilla lomakkeillaan. Katso tarkemmat galleriaohjeet yltä.

Ohjeet tulosten lähettämiseen

Näyttelyt: Kotimaan näyttelytuloksia ei enää julkaista palstalla 2/2023-lehdestä alkaen. Kotimaan näyttelytulokset ovat kaikkien saatavilla Showlinkin tulospalvelusta ja sertin saaneet sekä valioituneet pääsevät esille lehden gallerioissa.

Palstalla julkaistaan edelleen kaikki omistajien lähettämät ulkomaan näyttelyiden tulokset, kuten sijoitukset ja saadut sertifikaatit. Huomaa, että valiogalleriaan tiedot tulee lähettää erikseen (katso gallerian ohjeet).

Näyttelypalstalla nähdään jatkossa ulkomaan tulosten lisäksi mm. voittajahaastatteluja erikoisnäyttelystä ja Vuoden näyttelysheltti kisasta. Otamme mielellämme vastaan myös lukijoiden näyttelytarinoita ja ideoita näyttelyaiheisesta sisällöstä.

Muut lajitulokset: Palstalla julkaistaan kaikki omistajien lähettämät kisatulokset.

Malli tuloksien lähettämiseen:

• Näyttelyn tai kisan tiedot
  • Tuomaritiedot
  • Koiran virallinen nimi ja tittelit
  • Koiran omistajan nimi
  • Koiran ohjaajan nimi (muut lajit kuin näyttely)
  • Luokka, pisteet ja/tai sijoitus
  • Koiran kuvan ottajan nimi

Tallinna, Viro 18.7.22
Tuomari: Erkki Esimerkki
VSP-JUN JUN-SERT -> JMVA
Hilman Huippu Hyppääjä
Om. Matti Meikäläinen
Kuva: Seppo Saalanen

Salo 9.9.22
Tuomari: Erkki Esimerkki
AGI-H mini3 sij. 1
Hilman Huippu Hyppääjä
Om. & Ohj. Matti Meikäläinen
Kuva: Seppo Saalanen

Sheltit-lehteen myydään mainostilaa sekä yhdistyksen jäsenille että ei-jäsenille. Tutustu hintoihin, mainoskokoihin ja maksutietoihin täältä.

Maaliskuun lehdessä julkaistaan edellisenä vuonna ykkösruusukkeen hankkineiden koirien nimet kuvineen. Ykkösruusuketiedot ja kuvat lähetetään lehteen omalla lomakkeellaan. Kuvia ei toimiteta erikseen. Katso kuvaohjeet. Tutustu sääntöihin, sekä aineistojen toimitusohjeeseen täältä.

Kesäkuun lehdessä julkaistaan Vuoden Sheltti -kilpailujen tulokset, sekä voittajien kuvat. Katso kuvaohjeet. Tutustu kilpailujen sääntöihin täältä.

Etsi sivulta