Shetlanninlammaskoirat ry

Päämääränämme on johtaa ja valvoa rodun jalostusta ja sen kaikinpuolista kehittämistä ja rotuharrastuksen edistämistä niillä valtuuksilla, jotka sille antavat SKL-FKK:n valtuusto ja hallitus.

Shetlanninlammaskoirat ry järjestää erikoisnäyttelyitä kaksi kertaa vuodessa, jalostustarkastuksia, kesäleirejä sekä tukee agility- ja tokoharrastusta.

Yhdistys antaa opastusta jalostustoiminnassa ja neuvoja kaikissa rotuun liittyvissä kysymyksissä sekä harjoittaa valistus- ja tiedoitustoimintaa harrastamansa rodun tunnetuksi tekemiseksi pitämällä kiinteää yhteyttä jäsenistöönsä oman julkaisun ja yhteisten tilaisuuksien avulla ja pitämällä yhteyttä SKL-FKK:hon, kennelpiireihin, muihin rotujärjestöihin kotimaassa sekä shetlanninlammaskoirarotua harrastaviin yhdistyksiin ulkomailla.

Kun liityt Shetlanninlammaskoirat ry:n jäseneksi, liityt samalla oman alaosastosi jäseneksi. Alaosastot järjestävät alueillaan monenlaisia tapahtumia, luentoja ja mätsäreitä.

Huomioithan, että sinun tulee olla yhdistyksen jäsen saadaksesi Sheltit-lehden. Yhdistyksen järjestämät kilpailut ovat vain jäsenille, jäsenyyden tulee olla voimassa kisavuonna. Kun haet kennelnimelle puoltoa, tulee sinun ja mahdollisten muiden kennelnimen anojien olla yhdistyksen jäseniä.